Somon cu sos de iaurt si usturoi

M-am mutat din camin, odata, apoi nu mai merg la scoala. Schimbarile din jurul meu m-au cam obosit si cu toate ca acum am parte de o bucatarie de trei ori mai mare decat cea din camin (dar mult mai mica decat o bucatarie de acasa) nu prea m-am apropiat de masina de gatit, pana duminica seara cand mi-am facut curaj sa gatesc o reteta de-a lui Bucatarel, pentru mine si el.
Reteta originala era un pic mai complexa, eu am gatit o varianta simplificata pentru ca nu am avut toate inredientele necesare.
Pentru reteta am folisit trei bucati de somon, iaurt, trei catei de usturoi, zeama de la jumatate de lamaie, sare, piper, ulei de gatit (ullei de canola - asta este uleiul folosit la gatit in Japonia) si ulei de masline.

Bucatile de peste le-am spalat si le-am sters cu un prosop de hartie. Le-am frecat apoi cu sare si piper si le-am lasat sa se odihneasca cat timp am pregatit sosul.

Am zdrobit trei catei de usturoi, am adaugat sare si piper si apoi l-am frecat cu piua adaugand incet incep ulei de masline (cam o lingura), pana s-a creat o pasta omogena. Apoi am stors jumatate de lamaie si am adaugat sucul rezultat peste pasta de usturoi si am continuat sa amestes pana s-a omogenizat. Peste pasta astfel creata, am adaugat iaurtul, lingura cu lingura, pana cand am realizat un sos in care gustul de usturoi se simtea usor.


Dupa ce am terminat sosul, am adaugat in tigaie putin ulei de canola si cand uleiul s-a incalizit am adaugat bucatile de peste pe care le-am prajit la foc mic pe o parte si pe alta. La final, am dat focul la mai mare pentru a crea o frumoasa crustra crocanta.

Pofta mare!

Pe curand...

Comentarii

Postări populare