Zilele Regelui

Daca e sa spun cele doua caractersitici ale lui Filip Florian (si cred ca le-am mai spus pe aici,cand vorbeam despre celalalte romane pe care le-am citit) ar fi: Titlul si frazarea. Titlul e ceea ce ma fasineaza. In romanele sale titlul reprezinta ceva secundar. In Degetele mici: e un lucru ce il aveau in comun tooate cadravele gasite in cetatea veche (iar povestea cu cadravele e deja poveste secundara), iar in Toate Bufnitele e o chestie minora ce leaga cele doua persoanaje din roman. Asa si aici: Zilele regelui abia incep cand se termina carte si regele nu e personajul principal in acest roman.
Dupa ce am terminat de citit cartea, si mi-am updatat statusul pe goodreads, am inceput sa citesc parerile cititorilor. Toti se plang de fraze. M-am plans si eu la primul roman, am descoperit ca apar si in urmatorul si in al treilea mi-am dat seama ca asta e caracteristica lui. Pe mine ma amuza, sincer si ma fascineaza. E ingrozitor de greu sa compui asa o fraza lunga si cred ca Filip Florian asa se joaca cand scrie.
Haideti sa va dau un exemplu de astfel de fraza, exemplu luat de pe goodreads pentru ca mi-a fost mai usor, insa existe sute de astfel de fraza in acest roman: “Degetele lui, ca zece şerpi micuţi, s-au rotit pe gambe şi coapse, s-au culcuşit în pliurile şoldurilor şi la subţiori, s-au răsucit prin cîrlionţii vopsiţi în mov (sub osul pubian, unde şerpişorii s-au prelins peste vizuini jilave, le-au adulmecat, dar nu s-au strecurat înăuntru), au şfichiuit cu cozile sfîrcuri, zece sfîrcuri, s-au încolăcit în jurul lor şi şi-au luat la revedere. Înainte de a-şi lipi nările de cel de-al unsprezecelea sfîrc, cel mai mare şi mai semeţ din cîte pomenise, Joseph Strauss a urinat îndelung în oala cît un ceaun găsită după perdea. ” 
Imaginativa teza la Romana, in scoala genrala, si unul din subiecte sa fie: impartiti in propozitii fraza urmatoare. Analiza morfologica si sintatctica - cosmarul meu din scoala.
Daca va asteptati la un roman despre primul rege al Romaniei, o sa fiti dezamagiti. Romanul e despre prietenul lui, un medic stomatolog german ce se muta in Bucuresti la invitatia viitorului rege. In paginile cartii veti afla povestea lui de viata, intr-un oras ce ii era cu totul strain, in nistre vremuri de instabilitate politica.
Da, un roman ce merita citit, un autor contemporan tradus in zeci de limbi, despre care o sa auzim multe lucruri in viitor.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare