Pui picant cu legume in stil chinezesc

Ma intreba cineva zilele trecute, de unde imi gasesc inspiratia cand gatesc, sau daca gatesc dupa retete. N-am stiu ce sa-i spun. E o combinatie de factori: o idee, experienta acumulata si niste ochi aruncati pe diagonala peste o reteta.
De exemplu, reteta pe care vi-o prezint azi e inspirata dintr-un preparat pe care il servesc destul de des la unul din restaurantele unde iau prinzaul, prepatar ce a asta la baza Puiului cu alune si legume. Si pentru ca nu urmez reteta originala indeaproape, sau pentru ca nu descopar toate ingredientele necesare, improvizez cate ceva.
Pentru preparatul de astazi am folosti: piep de pui, moyasi (muguri de fasole sau germini de fasole... nu stiu exact), urechi de lemn, ceapa, morcov, ardei, ulei de gatit, ulei de susan, ulei picant, sare, boia, praf de usturoi, piper, otet, sos de soia si mirin.
Preparatul se gateste repede, insa necestia ceva timp de pregatire.
Pentru inceput am pus niste apa cu otet de orez la fiert. Am folosit otetul de orez pentru ca e cel mai accesibil aici si imi place foarte mult ca nu e foarte puternic la gust. E mai mult acrut decat otatit. Am aflat secretul cu otetul de la mama de camin, pentru ca nu stiam de ce moyashi pe care ii servim la masa au un alt gust decat ai mei. Cand apa a inceput sa fiarba, am adaugat germenii de fasole si i-am lasat un clocot. Apoi am inchis focul si i-ar rasturnat intr-o strecuratoare.

Intre timp am pus la hidratat urechile de lemn intr-o solutie de sos de soia, mirin si apa fierbinte.
Puiul l-am taiat bucatele micute, de 0.5-1 cm latura si l-am condimentat cu paprika, praf de usturoi, sare, piper si ulei de susan.

Am folosit jumatate de ceapa, pe care am taiat-o cam in trei. In retele asiatice ceapa se taie mare si mie imi convine asta pentru ca nu am timp sa incep sa plang de la atata taiat si tocat.
Intr-o craticioara, am adaugat putin ulei de gatit, ceapa si puiul si am dat focul la mare.
Cand puiul a inceput sa prinda culoare si ceapa sa se inmoaie am adaugat o lingurita de ulei picant, ardeiul taiat fasii subtiri si morcovul taiat felli subtiri (cu curatatorul de legume) si am inceput sa ameste continu, ca sa nu se prinda de funful cratitei. Am mai adaugat si putina sare.
Cand ardeii si morcovul s-au inmuiat, am adaugat moyashi si urechile de lemn, si le-am mai lasat un minut pe foc impreuna, pentru a avea timp sa imprumute aromele.

Pentru ca am uitat sa cumpar orez am servit preparatul cu paine si langa el, asa cum ii place japonezului,am pus si niste castravete proaspat si o rosie
Pofta mare!


Pe curand...

Comentarii

Postări populare