Oden

Sursa: wikipedia
Trebuie sa recunosc ca sunt un gurmand. Nu mamanc mult dar mananc cam orice si cu pofta. Nu sunt multe lucrui ce nu imi place insa bucataria japoneza nu ma da pe spate. Poate sa sara orice fan al culturii japoneze in sus, dar dupa parerea mea, japonezii nu exceleaza la gastronomie.
Insa de cand sunt in Japonia se intampla ceva cu mine si mi se schimba gusturile. Imi aduc aminte ca atunci cand am ajuns aici pentru prima data, mi s-a parut ca Japonia miroase a curry. Nu stiu sa explic mirosul acela de prafuri condimentate, insa cand il simteam mi se facea greata. Asta timp de jumatate de an, ca acum imi place curry si deseori ii simt lipsa. Opus fata de curry, mi s-a schimbat gustul fata de ghimbir. Acasa imi placea mult, insa acum nu pot sa il mai suport si mai ales Beni shoga, acel ghimbir murat al lor.
Saptamana trecuta am descoperit ca mi-am schimbat total parerea despre Oden. Daca pana acum nu puteam sa il suport si ori de cate ori incercam sa mananc (de foame) mi se facea rau, ultima data am mancat, mi-a placut si nu mi-a fost rau.

Dar ce e Oden? Odenul e un fel de mancare japonez ce se serveste iarna. Felul de mancare consta in cateva ingredinete fierte intr-o supa de peste (Dashi) cu soia cu sake. Printre ingredientele folosite in Oden sunt ouale fierte, ridiche alba (Daikon) taiata in felii groase de un centimetru jumatate, paste de orez, Kombu - un tip de alge foarte folosite in Japonia, konnyacu (o gelatina facuta dintr-o planta ce poarta numele de Konjak ce este foarte populara pentru ca nu are gust, calorii insa are foarte multe fibre si este folisita in curele de slabire), diferite feluri de tofu (a Aburaage) si diferite tipuri de Sourimi (salam de peste) ca: Satsuma age, sau chikuwa.Ingredientele acestea sunt prajite in prealabil si apoi fierte. De aceea mancarea mi se parea greoaie si nu ii intelegeam rostul.
La cateva petreceri de laborator am avut Oden si sensei se lua mereu de mine ca nu mananc, ca sunt sanatoase si ca trebuie sa incerc bucataria japoneza. Ce pana mea e sanatos la niste peste cu legume si ou prajite si apoi fierte intr-o supa gretoasa?
Acum ca vine iarna toate Convnience  Store-urile o sa vanda astea la pachet, intr-un vas din polisitren cu capac de plasitic si asa o sa vezi japonezii mananc si sorbind cu zgomot din supa, pe banci.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare