Cablu sau Comercial?

Am mai discutat de cateva ori despre serialele de pe posturile pe cablu, pe care in ultimul timp le tot urmaresc. Povestea este destul de interesanta. Totul a inceput in 1997 cu HBO care a inceput sa produca seriale proprii si sa le difuzeze. In 1999 a inceput sa difuzeze Clanul Soprano ce a avut peste 100 de nominalizari la Emmy. Dupa succesul HBO si celalalte posturi pe cablu au inceput sa realizeze seriale. Sowtime, AMC, TNT, FX, TvLand etc incep sa dezvolte cat mai multe seriale.
Serialele sunt foarte bune, ceea ce se poate vedea in nominalizarile de la Emmy din ultimii ani si in special de anul acesta cand serialele de pe cablu domina pe cele de pe posturile comerciale.
In timp ce pe posturile comerciale mai toate serialele noi sunt oprite dupa cateva episoade, maxim un sezon, serialele de pe cablu sunt succese rasunatoare. Posibil pentru ca investesc mai multi bani si angajeaza actori mai buni.
Singurul dezavantaj pentru privitori e ca sezoanele sunt scurte: intre 9 si 12 episoade pe sezon si ai de asteptat mult pana la aparitia unui nou sezon.
Eu am inceput cu Dexter si Californication de pe showtime insa anul asta am inceput sa urmaresc tot mai multe, ajungand in vara asta sa urmaresc cateva seriale de vara foarte bune. HBO a inceput sa aiba seriale bune. A renuntat la serialele de tip poveste de familie (gen Big Love sau Clanul Soprano) si se axeaza pe comedii si drame inteligente (Veep, The Newsroom, etc).
Am urmarit ce propun posturile comemerciale pentru sezonul 2012-2013 si nu sunt prea multe seriale ce mi s-au parut interesante. Am retinut doua titluri: 666 Park Avenue si How to live with your Parents for the rest of your life. In rest prosteli ce nu stiu daca vor avea viata lunga.
 Pe curand...

Comentarii

Postări populare