Birocratie mai putina

Cred ca toata lumea uraste birocratia si toata lumea uraste programul scurt de la unele birouri, cum ar fi decanatul sau rectoratul intr-un centru universitar. La mine la facultate, la Iasi, decanatul avea program cu publicul de la 12 la 14 si in alea doua ore era nebunia de pe lume: multi studenti, secretare isterice si depasite de situatie intr-un spatiu mic cu o ventilatie deficienta.
Eu am fost norocos sa ma parte de doua doamne secretare minunate. Doamna Rodica si domna Carmen mi-au facut studentia usoara insa am platit pentru asta in anul de master cu domnisoara secreatara ce se ocupa de masteranzi.
Insa in Japonia treaba nu sta asa. Secretariaul e intr-un birou mare si se ocupa de toate cele 3 facultati din campusul tehnic. Programul e de la 9 la 17 si de aceea rar se intampla sa fie o coada mare.
Zilele trecute am fost la secretariat pentru ca am nevoie de o adeverinta de student pentru pensia de urmas. Am intrebat daca se da asa ceva si mi-au zis ca exista o masina pentru asa ceva (se poate vedea in imaginea alaturata). M-au intrebat daca am mai folosit masina si pentru ca era prima data am primit ajutor de la una din persoanele de acolo. Am ales limba engleza, am ales sa mi se dea o adeverinta (erau trei tipuri: una ce adera ca sunt student, una care nu stiu ce era si foaie matricola). Am introdus cardul de student ca sa vada cine sunt, apoi am introdus parola persoanala de pe portalul universitatii si am platit 200 de yeni (2 euro) pe exemplar. Eu am avut nevoie de doua. In cateva secunde adeverinta mi-a fost printata cu semnatura decanului si stampila facultatii (ca in poza).
Scurt si la obiect: fara sa stau la coada, fara sa completez adeverinta sau extra foi in care sa imi motivez nevoia. In campus exista doua apareate de gen ce functioneaza non-stop deci nu e prea mare coada la ele.
Fara birocratie, fara nervi sau alte cele. Insa se poate mai rau ca la noi. Hakan mi-a spus ca in Turcia facultatea are contract cu o banca si trebuie sa te duci la banca sa platesti pentru adeverinta si sa te duci apoi la secretariat cu chitanta si sa depui cerere pentru adeverinta ce ti se da intr-o saptamana.

Pe curnad...

Comentarii

Postări populare