Isakaya

Isakaya este un bar ce serveste alcool dar si mancare, specific japonez. E echivalentul englezescului Pub sau a rbodegii romanesti, de care toata lumea a uitat. In Romania termenul de bodega a luat o conotatie proasta si prea putina lume stiu ca bodega inseamna (conform DEX):Local (mic) unde se consumă gustări și băuturi (alcoolice). – Din germ. Bodega.  Dar de ce sa zicem bodega cand suna mai cool Pub. Si nici macar nu folosim termenul de Pub calumea, la noi pub-uri sunt niste baruri in care se fac petreceri. Dar ce conteaza daca e corect, englezism sa fie. Posibil, ca daca candva ne va prinde febra japoneza o sa le numim Izakaya.

Cuvantul Izakaya este un cuvant compus din i ce inseamna a sta si sakaya ce inseamna magazine de sake (sake inseamna alcool nu numai bautura lor). Aceste baruri mai sunt numite si akachōchin ceea ce insemana felinar rosu, si nu pentru ca ar fi vreun bordel sau ceva, ci doar ca firma luminoasa a barului, este un felinar rosu, traditional, ca in imaginea alaturata. Barurile au separeuri inchise cu pereti subtiri, tipic japonezi, separeuri in care trebuie sa te descalti cand intri (numite tatami) pentru ca stai pe jos, pe niste pernute, sau varianta europeana, cu mese si scaune.
Izakayele mari au de obicei meniuri de "all you can drink" si "all you cand eat" cu o limitare de timp de la 2 la 3 ore.
Barurile sunt pline mai mereu si fara rezervare greu iti gaseti un loc. De obicei oamenii ce inchie contracte sau dupa o zi de munca la birou se aduna pentur doua ore, beau, mananca si pleaca beti acasa. Tinerii se intalnesc aici si se simt bine. Eu am fost la cateva petreceri organizate de laborator in astfel de locuri si de fiecare data am plecat ametit. Eu nu sunt un mare fan al lor. In primul rand toata lumea sta la masa, bea si mananca si mai si vorbesc (nu se danseaza - pai ce petrecere e asta? de boshcai), in al doilea rand petrecerile sunt de obicei del 6 la 8 sau de la 8 la 10. Si e nasol sa fi beat si sa te duci acasa la 8 seara :)). Dar japonezii nu petrec toata noaptea pentru ca au responsabilitatea urmatoarei zi. Ei stiu sa se imbete atat de rau incat sa fie tarati pana la tren dar stiu ca daca se culca la 10 seara, a doua zi de dimineata vor fi fresh. Mai ales ca au acele bauturi ce se beau inainte si dupa alcool si nu ai mahmureala (sunt geniale - am fost mahmur numai cand am uitat sa imi cumpar asa ceva). Ultima petrecere de genul asta pe care am avut-o a fost acum o saptamana, si am sabatorit pe cei ce au absolvit acum doua luni (cand am mai vacut o petecere si de cand nu am mai pus gura pe alcool). Insa aceasta petrecere a fost pentru ca luni a fost ceremonia de absolvire.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare