Romanul s-a nascut....

O vorba spune ca romanul s-a nascut poet, insa eu spun ca s-a nascut poet, inginer constructor, doctor, analist politic si comentator sportiv.
Pentru ca romanul s-a dezvoltat multilateral a mai pierdut din talentul de poet, altfel nu imi explic versurile cantecelor din ziua de astazi. Insa pe vremuri, cand compunea Miorita, sau cand aveam o pleiada de poeti in cautarea afirmarii, romanul era poet.
Eu cand vad o casa construita in regim propriu incep sa tremur. Asta vara niste meseriasi ii faceau casa unei foste mari sportive romance, pe aceasi strada cu casa matusii mele.Trecand destul de des pe acolo, ma uitam curios ce fac. La un moment dat, unul din "meseriasi" m-a intrebat daca am vreo problema. Nu ma intrebase pe un ton rautacios, ce pe un ton normal. I-am zis ca sunt absolvent de constructii si eram curios cum lucreaza, cum am ales adancimea fundatiei si cum au decis cantitatea de armare. Raspunsul lui a fost : din experienta, din ochi, din simtuti. Unii tigani se nasc muzicieni, el s-a nascut meserias. El pune mana in foc ca nu o sa pateasca nimic casa asta la un cutremur si ca noi inginerii constructori luam bani mai multi pentru ca avem o diploma, si calculam o zi cate bare sa se puna si da tot numarul lor. Facuse el o data un experiment din asta. Posibil sa fi fost o coincidenta. Dar nimeni nu facuse in studiu geo, casa aia era totusi pe marginea unui rau, pamantul era mult diferit fata de casa de langa, care nu mai era langa rau, pentru ca acesta cotea fix langa casa care se constuia acum.
Dar ce mai conteza cand reusesti sa pui un ban de-o parte si mergi pe inceredere proasteasca...

Bat campii cu subiectul asta pentru ca sunt racit si am mult timp de gandire. M-a batut mama la cap sa imi pun spirt pe cap si sa imi pun o caciula. Scoate raceala. Bunicii mei se dau cu spirt in fiecare seara iar mama isi pune pe frunte cand o doare capul. Nu am cuostinte medicale dar cu se face ca atunci cand folosesti alcoolul extern iti ia durerea de cap, dar cand il folosesti intern iti da dureri de cap?
Si de aici si povestea cu romanul s-a nascut doctor. Te doare capul, tusesti, te doare intr-o parte... nu te duci la doctor ca stii tu ce ai. Si daca nu prea stii, iti zice farmacistul si iti zice pe gratis. Ce sa te vada doctorul daca tusea nu e cam nasoala si iti trebuie un alt fel de sirop, stii tu, ca ai mai avut si ti-a trecut. Ce-i drept, nici eu nu am fost la doctor pentru raceala. Biosept, Colderex si ceai hapciu. Si toata lumea ma intreaba daca am fost la doctor. Mi se pare o tampenie sa ma duc pentru o raceala. Asta pentru ca in romania gasesti medicamente fara prescriptie medicala, in schimb in Japonia gasesti numai vitamine, minerale, siropuri si unguiete la farmacie, produse pentru prevenire nu pentru vindecare.
Iar noi si avem toate obiceiurile. Cartofi rasi inmuiati in alcool pusi pe piept cand racesti, o mamaliga sarata rau de tot de pus pe piept, la fel, cand tusesti. Mai nou am auzita ca dupa ce pui mamaliga pe piept, pui un prosop ce cap, si apoi iti pui ciaunul fierbinte in cap sa scoata raceala. La mine in familie era cu otetul aromatic, facut un casa. Frectie cu el si iti scadea febra. Asta daca nu mureai de putoare. Baie la picioare cu apa cu sare mare, inhalatii cu apa cu sare, ceaiuri, shodou (nu stiu daca ati auzit de el, la mine in casa se facea mai de mult: lapte cu ou si miere ce se bea fierbinte - ingrozitor de gretos si de dulce- eu nu suport laptele fierbinte). De doare o masea, pui cuisoare acolo, te-a tras un curent: faci un cornet, ii dai foc si il pui in ureche... si cate si mai cate...

Apoi romanul le stie pe toate din politica. El are solutia pentru criza financiara, el gaseste bani la buger, dar doar daca e roman de rand, ca ala care e la putere nu mai stie nimic. Si-a pierdut claritatea....
Si tot romanul le are cu sportul. Daca nu e de ajuns ca e cel mai bun comentator sportiv mai e si antrenor, manager sau selectioner. El are solutia victoriei oricarui meci dar asta dupa ce partida s-a incheiat. Daca a fost castigator, asa ziceau si ei, daca au pierdut, asta pentru ca nu l-au folosit pe X in loc de Y.

Pe curand...

Comentarii

  1. mai era o vorba ""asa-i romanul..cand se-nveseleste" (tot din cantecele din foolclor). si asta stie bine romanul sa faca!!

    RăspundețiȘtergere
  2. te mananc! raspunde-mi la mesajul de pe fb si de ce nu esti onlie...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare