Experiente internationale (3)

Luna trecuta rugasem cativa prieteni ce au avut parte de experiente internationale, din punct de vedere educational, sa imi raspuda la doua intrebari:
1. Cand au spus prima data: "As vrea sa fie asa si in Romania" si
2. Cand au spus prima data "As vrea sa fie ca in Romania"
Raspunsurile au venit mai repede sau mai greu asa ca ca pe parcurs, de la un articol, a parut si al doilea, iar acum vi-l prezint pe al treilea:

Manu a studiat la ULPG 3 luni 2010 si Aalborg Univ. 2011 - prezent
El mi-a raspuns asa: {aici e paranteza daca vei dori sa o citesti un soi de politica nationala;dar care e in starea mea de acum} ....eu de mic vroiam sa plec .In Spania am inteles ca trebuie sa plec la master ca sa ma descopar pe mine...acum ca sunt plecat am inteles ca ce vroiam atunci era sa vizitez ....acum vreau sa invat si sa ma educ si sa aduc cu mine aceasta bucatica si impartasind aceasta boala buna si altii sa prinda curaj sa vada cum e, pentru ca eu cred ca toti care au ocazia ar trebui sa riste .....iar ajunsi sa fie critici pana la capat sa vada la ce renunta si ce castiga si daca nu cumva cu un strop de verticalitate si constientizare nu pot realiza si acasa ceea ce vor. 
La a doua parte ...hmmmm cred k de cand am inceput sa ma uit la TV sau imi veneau cunostinte plecate si ne povesteau cum e in strainatate .....cand mi-am primit primul calculator cand am terminat liceul cand am termiant facultatea ....(asta include si erasmusul) masterul in Romania .....De cand am fost in SUA si am vazut in final ce era cu filmele alea .....si mai apoi Danemarca am realizat ca aceasta dorinta de a pleca afara a fost pt mine un soi de tel si ca traind acest tel am inteles ca realitatea e alta ...Pentru ca mereu te raportezi la starea de moment ...asa ca atunci cand vrei sa zburzi ...strainatea e cea mai buna (si sustin ca e bine sa mergem sa vedem viata in alte tari ....pt educatie) pentru ca ale noastre conditii sunt precare dar ajungand aici si trecand peste minunatia tehnologiei a sistematizarii a organizarii ....te intrebi cum au ajuns ei aici ....si atunci raspunsul final e ca imi doresc sa ma pun pe picioare aici in sensul ca am luat cu mine multe carje sa ma sprijin si acum sunt un soi de ForestGumb dar mai presus de tot vreau sa ma intorc in tara si ma pun de culmea furtunii si de vrea sa ma culce ....dar e o provocare mult mai frumoasa. Pentru ca avem nevoie sa sa vedem dincolo de perioada comunista pe care multi o considera buna....totusi a fost o strecuratoare de oameni mari ....si na acum fiecare mic si divizat.....Poate ca in 2 ani va fi diferit sau intors in tara voi dori sa plec asta nu stiu ...


Camen studiaza ind octombrie, pentru doi ani, in Germania, studii de master la Universitatea Tehnica din Dresden, Gemania (TU Dresden).
Ea mi-a raspuns asa: Programul de master e unul international, special facut pentru a aduce studenti din alte tari la studii in Germania. Evident, studiem in limba engleza. ACCESS se numeste (advanced computational and civil engineering structural studies) iar eu vreau sa am axez pe partea de inginerie civila din el. 
 Acum, referitor la intrebari.. Cred ca am spus prima data "As vrea sa fie asa si in Romania prin liceu..2005, 2006.. Si in fiecare zi petrecuta in Dresden. Din pacate n-as vrea sa fie nimic ca in Romania, asa ca nu cred c-am zis "As vrea sa fie ca in Romania" pana acum vreodata.

Razvan e din Marea Britanie, la Manchester, la master, pentru un an. El mi-a raspus asa:
Referitor la partea cu Romania: nu imi pun prea des intrebari de genu, programul meu e scurt si ma concentrez sa asimilez cat mai mult posibil.


Pe curand...

Comentarii

Postări populare